2021.aastal sai kirjutatud projektitaotlus "Mesinike õpirännakud Soomes ja Rootsis" elluviimiseks, mis sai heakskiidu.
Õpirännetel oli teadlik eesmärgistatud tegevus. Osalejad õppisid aktiivselt rühmaõppes ja oldi kaasatud rühmatöödesse. Vaatluspraktikatel teostati õpetamismetoodika ja vajaminevate inventari/tehniliste seadmete vaatlust. Õpirände jooksul analüüsiti igapäevaselt saadud kogemusi kas õhtuti väiksemates töögruppides või siis bussis mikrofoni rääkides kogu õpperühma kaasates. Õpirände lõppedes koostasid kõik osalejad organisatsioonile kirjalikult põhjaliku tagasiside, kus analüüsiti kõik tegevused (k.a. koolitusprotsess kui ka õpirände tehniline korraldus). Samuti toimusid arutelud zoomis.
Mesindusõppes on väga oluline, et toimiks õppemudel, kus oleks seotud omavahel teooria ja praktiliste töövõtete omandamine. Kuna meie projektis osalejad on mesinikest koolitajad, siis nemad vajavadki eelkõige mitmekülgselt kombineeritud õpet. Meie koolitajad on praktikud mesinikud. Neil enamuses ei ole pedagoogilist haridust, seetõttu on väga vajalik, et saame neile ka pedagoogilisi oskusi täiendavalt juurde anda. Oleme valinud koolitajatega õpirännetel käimiseks bussi, sest selliselt grupiga koos käimiselt on suured eelised. Meie käsutuses on mugav buss ja õpiränne algab tegelikult koheselt bussi istudes. Bussis on mikrofon, kõik saavad sõna. Tutvumisring, olenemata sellest, et oleme omavahel tuttavad. Sellega õpime esitlusviisi ja viimistleme oma kõnetehnikat. Samas on võimalik jagada teistega oma kogemusi, mis on võibolla kohtumiste vahelistel perioodidel lisandunud. Kohe alguses kordame uuesti üle, millele on õpiränne suunatud ja millised õpiväljundid me olime ise sellele määranud. Seejärel on vajalik ülevaatlik koolitus võtmesõnas koolitajate koolitus – meenutame koolitajatele vajaminevat koolitamise teooriat ja metoodika valimise kriteeriumeid.
s. Bussis on meil kogu õpirände ajal „vaba mikrofon“ ja see aitab osalejatel igal hetkel oma murekohti teistele avaldada ning saada abi. Ja kui oleme teel ühest vaatluspraktika kohast teise, siis käib alati arutelu, mida me eelmises kohas nägime ja õppisime. Kaasatud on alati kõik osalejad. Välispartneri juures koolitused (auditoorsed) annavad meie koolitajatele võimaluse tutvuda nende tööga, saada ülevaate koolituste korraldamisest ja õppematerjalidest.
Hindajate tagasiside
Aruande lõplik punktisumma on 89 (100 punkti süsteemis) Aruanne on selge, kõikidele küsimustele on vastatud väga põhjalikult ja vahel on detailsuse aste isegi liiga suur. . Kõik toimunud tegevused olid kooskõlas projekti eesmärkidega, kõik osalejad on esitanud tagasiside küsimustiku, vastuste põhjal jäid kõik projektis osalenud õpirände sisu ja korraldusega väga rahule. Positiivne, et leiti võimalus toetada veel kolme inimese õpirännet lisaks lepingus sätestatule.
Kõikideks õpiränneteks kasutati keskkonnasäästlikku reisimist. Ükski õpiränne ei toimunud põimitud õpirände vormis, tõendatud on hea praktika jagamine riigisiseselt. Toetusesaaja on järginud õpirände kvaliteedistandardeid, kogu vastutus põhiülesannete täitmise eest lasus toetust saanud asutusel, õpirände tulemused on hästi lõimitud asutuse igapäevatöösse; praktiline korraldus oli väga hea. Tagatud oli nõuetekohane kindlustuskaitse, osalejate valikut on selgitatud, korraldatud oli seire ja mentorlus; osalejaid toetati õpirändel piisavalt.
Enamus taotluses sõnastatud eesmärkidest saavutati, kahjuks ei õnnestunud projekti tulemusel käivitada mesindusvaldkonna e-õpet, mis oli üheks eesmärgiks, pole ka selgitatud, mille taha asi jäi.
Õpiränne on osalejate tagasisidest lähtuvalt olnud neile arendav ja kasulik. Elluviidud tegevused on avaldanud positiivset mõju nii toetust saanud asutusele kui ka õpirände osalejatele. Õpirände tulemuste ja saadud teadmiste kohta on infot jagatud nii organisatsiooni siseselt kui ka väljapoole, programmis osalemisest on teavitatud laiemat avalikkust, osalejad on olnud teadlikud õpirände rahastuse allikast.
Taotlus nr. 2021-1-EE001-KA122-ADU-000020833
Leping nr. 2021 - KA122-ADU-04
Projekti jooksul oli planeeritud 2 tegevust: õpiränne Soome ja õpiränne Rootsi. Tegelikult oskasime hästi majandada ja lõpptulemusena toimusid meil 2 õpirännet Soome ja 1 õpiränne Rootsi.
Omaosalus õpirändel puudus.
Rahastus 100% Erasmus+
Kuidas me Soomes õppimas käisime, seda saab lugeda eraldi Soome õpirännet kirjeldaval lehel. Vajuta siia!
Seal on vaatamiseks ka meie filmikesed.
Seal on vaatamiseks ka meie filmikesed.
Kuidas me Rootsis õppimas käisime, seda saab lugeda eraldi Rootsi õpirännet kirjeldaval lehel.
Seal on samuti näha Rootsi õpirännet kajastav filmikene.
Projekti kokkuvõteÕpirännetel oli teadlik eesmärgistatud tegevus. Osalejad õppisid aktiivselt rühmaõppes ja oldi kaasatud rühmatöödesse. Vaatluspraktikatel teostati õpetamismetoodika ja vajaminevate inventari/tehniliste seadmete vaatlust. Õpirände jooksul analüüsiti igapäevaselt saadud kogemusi kas õhtuti väiksemates töögruppides või siis bussis mikrofoni rääkides kogu õpperühma kaasates. Õpirände lõppedes koostasid kõik osalejad organisatsioonile kirjalikult põhjaliku tagasiside, kus analüüsiti kõik tegevused (k.a. koolitusprotsess kui ka õpirände tehniline korraldus). Samuti toimusid arutelud zoomis.
Mesindusõppes on väga oluline, et toimiks õppemudel, kus oleks seotud omavahel teooria ja praktiliste töövõtete omandamine. Kuna meie projektis osalejad on mesinikest koolitajad, siis nemad vajavadki eelkõige mitmekülgselt kombineeritud õpet. Meie koolitajad on praktikud mesinikud. Neil enamuses ei ole pedagoogilist haridust, seetõttu on väga vajalik, et saame neile ka pedagoogilisi oskusi täiendavalt juurde anda. Oleme valinud koolitajatega õpirännetel käimiseks bussi, sest selliselt grupiga koos käimiselt on suured eelised. Meie käsutuses on mugav buss ja õpiränne algab tegelikult koheselt bussi istudes. Bussis on mikrofon, kõik saavad sõna. Tutvumisring, olenemata sellest, et oleme omavahel tuttavad. Sellega õpime esitlusviisi ja viimistleme oma kõnetehnikat. Samas on võimalik jagada teistega oma kogemusi, mis on võibolla kohtumiste vahelistel perioodidel lisandunud. Kohe alguses kordame uuesti üle, millele on õpiränne suunatud ja millised õpiväljundid me olime ise sellele määranud. Seejärel on vajalik ülevaatlik koolitus võtmesõnas koolitajate koolitus – meenutame koolitajatele vajaminevat koolitamise teooriat ja metoodika valimise kriteeriumeid.
s. Bussis on meil kogu õpirände ajal „vaba mikrofon“ ja see aitab osalejatel igal hetkel oma murekohti teistele avaldada ning saada abi. Ja kui oleme teel ühest vaatluspraktika kohast teise, siis käib alati arutelu, mida me eelmises kohas nägime ja õppisime. Kaasatud on alati kõik osalejad. Välispartneri juures koolitused (auditoorsed) annavad meie koolitajatele võimaluse tutvuda nende tööga, saada ülevaate koolituste korraldamisest ja õppematerjalidest.
Hindajate tagasiside
Aruande lõplik punktisumma on 89 (100 punkti süsteemis) Aruanne on selge, kõikidele küsimustele on vastatud väga põhjalikult ja vahel on detailsuse aste isegi liiga suur. . Kõik toimunud tegevused olid kooskõlas projekti eesmärkidega, kõik osalejad on esitanud tagasiside küsimustiku, vastuste põhjal jäid kõik projektis osalenud õpirände sisu ja korraldusega väga rahule. Positiivne, et leiti võimalus toetada veel kolme inimese õpirännet lisaks lepingus sätestatule.
Kõikideks õpiränneteks kasutati keskkonnasäästlikku reisimist. Ükski õpiränne ei toimunud põimitud õpirände vormis, tõendatud on hea praktika jagamine riigisiseselt. Toetusesaaja on järginud õpirände kvaliteedistandardeid, kogu vastutus põhiülesannete täitmise eest lasus toetust saanud asutusel, õpirände tulemused on hästi lõimitud asutuse igapäevatöösse; praktiline korraldus oli väga hea. Tagatud oli nõuetekohane kindlustuskaitse, osalejate valikut on selgitatud, korraldatud oli seire ja mentorlus; osalejaid toetati õpirändel piisavalt.
Enamus taotluses sõnastatud eesmärkidest saavutati, kahjuks ei õnnestunud projekti tulemusel käivitada mesindusvaldkonna e-õpet, mis oli üheks eesmärgiks, pole ka selgitatud, mille taha asi jäi.
Õpiränne on osalejate tagasisidest lähtuvalt olnud neile arendav ja kasulik. Elluviidud tegevused on avaldanud positiivset mõju nii toetust saanud asutusele kui ka õpirände osalejatele. Õpirände tulemuste ja saadud teadmiste kohta on infot jagatud nii organisatsiooni siseselt kui ka väljapoole, programmis osalemisest on teavitatud laiemat avalikkust, osalejad on olnud teadlikud õpirände rahastuse allikast.